Hva vi gjør.
Energidatas renovasjonsbenchmarking etablerer en matematisk modell av virksomheten som sammen-likner kundetilfredshet, miljøstandard, tjenestestandard, gebyrnivå, arbeidsmiljø og kostnadseffektivitet og identifiserer sterke sider, svake sider og forbedringsmuligheter for samtlige renovasjonsaktiviteter. Modellen kan enkelt simulere endringer i system og drift og beregne konsekvensene for kostnader og måloppnåelse.
Metodikken er utviklet og forbedret i samarbeid med Avfall Norge og en faggruppe fra bransjen siden 2003. Nytt i år er muligheten til å benytte et sterkt forenklet inndataskjema og begrense inndatajobben fra dager til timer.
Hvordan resultatene formidles.
Analysene presenteres i form av individuelle, skreddersydde rapporter på fire detaljeringsnivå:
Ta kontakt.
Avfall Norge arrangerer ikke Renovasjonsbenchmarking (RBM) i år, så dette er også en mulighet til å prøve ut opplegget anonymisert. For nærmere informasjon om tilbudet ta kontakt med meg på erland.eggen@energidata.no eller telefon 915 14 529. For en presentasjon av metodikken og mulighetene se/media/files/metodegjennomgang19.pdf